Masz talent do pisania i interesują Cię problemy naszej lokalnej społeczności? Chciałbyś/ałabyś przedstawić innym swoje przemyślenia i poglądy lub też zrobić relację z ważnego wydarzenia? Napisz do nas na kontakt@naszepiaseczno.pl i zacznij współtworzyć z nami jako dziennikarz obywatelski.

Szanowne zdrowie

Utworzone: środa, 17 kwietnia 2013 Autor: e.

Nie jestem przekonana, czy właśnie tak powinien brzmieć tytuł tego postu. Jednak targają mną takie uczucia, że słownictwo, które wydawałoby się stosowne dla emocji - niekoniecznie nadaje się do publikacji.

Pewnym jest to, że nie warto chorować! Nie będę się tutaj rozwodzić na temat lekarzy i ich podejścia do pacjenta - zakładam, że wspomnimy o tym niejednokrotnie.

Chciałam wspomnieć o polityce przychodni, czy też firm nimi zarządzającymi. Oczywiście nie chcę tu generalizować, jednak myślę, że problem jest powszechny.

Z założenia jest tak, że aby skonsultować się ze specjalistą, trzeba odczekać swoje, gdyż terminy są dość odległe. Na dodatek umawiamy się na wizytę na określony dzień i godzinę. To akurat jest dla mnie logiczną praktyką.

Chciałabym jedynie wiedzieć dlaczego wizyty u niektórych specjalistów są umawiane co 15 minut, skoro oczywistym jest fakt, że postawienie właściwej (czytaj rzetelnej) diagnozy wymaga dłuższego czasu?

My, pacjenci  szanujemy zasady pozwalające funkcjonować, namnażającym się ostatnimi czasami, firmom prywatnym proponującym pakiety obsługi lekarskiej. W sumie nie mamy innego wyjścia. Dlaczego rzeczone jednostki nie szanują czasu pacjenta? Dlaczego wizyta umówiona na konkretną godzinę opóźnia się i ma miejsce po 2 h i więcej?

Czy to specyfika współpracy z NFZ-tem? Czy zwyczajowy brak szacunku dla pacjenta i lekarza, który zmęczony i zdenerwowany, stara się wykonywać swoją pracę najlepiej jak potrafi (bądź nie)?

Czy rzeczywiście dni urlopu WYPOCZYNKOWEGO powinniśmy wykorzystywać na "szarpanie" się z recepcjonistką przychodni, bo przecież kierownik ma inne rzeczy na głowie, niż przepychanki słowne z pacjentem, który nomen omen co miesiąc płaci na "służbę zdrowia".

W konsekwencji wszyscy tracą zdrowie ... i pacjent, który godzinami siedzi w poczekalni; i lekarz, który pracuje dłużej niż powinien; i recepcjonistka tudzież recepcjonista, któremu obrywa się za "system". 

Może warto pomyśleć o telefonie do pacjenta i poinformować go o opóźnieniu, a nie narażać go na wielogodzinne stanie w poczekalni ... bo przecież brakuje funduszy na kolejne krzesło ... nie wspomnę już o większej przestrzeni dla pacjentów.

A może warto takie "firmy" - przychodnie wymieniać z nazwy, by ostrzec pacjenta-klienta??? 

Szanowni zarządzający!!! W tych czasach już nie jest wystarczającym fakt, że posiada się wykwalifikowaną kardę lekarską. To absolutne minimum!!!!

Teraz jest taki wybór przychodni na rynku, że właściwym jest stosowanie praktyki: NASZ PACJENT, NASZ PAN!

Komentarze

Liczba komentarzy: 1
gość: hela
Dodano: poniedziałek, 29 kwietnia 2013
... między innymi właśnie dlatego tak bardzo "lubię" chodzić do lekarzy ...
1
Dodaj komentarz

Naszepiaseczno - lokalna społeczność

Najczęściej czytane

0ddaj KREW i uratuj komuś ŻYCIE

0ddaj KREW i uratuj komuś ŻYCIE

We wtorek 28 lipca na parkingu przed Urzędem Gminy Lesznowola odbędzie się...

MUZYKA NA SKWERACH – zespół Manaus

MUZYKA NA SKWERACH – zespół Manaus

Centrum Kultury w Piasecznie zaprasza na wakacyjną MUZYKĘ NA SKWERACH. Cykl...

Park miejski coraz piękniejszy

Park miejski coraz piękniejszy

Wraz z rozpoczęciem wakacji zakończył się kolejny etap rewaloryzacji parku...

Uporządkowanie terenu pod Park Redutowa – konsultacje

Uporządkowanie terenu pod Park Redutowa – konsultacje

Na terenie zielonym u zbiegu ulic Jaremy, Okrężnej i Redutowej w Piasecznie...

Sąsiedzka czujność nie zawiodła

Sąsiedzka czujność nie zawiodła

Policjanci z wydziału prewencji z Piaseczna „na gorącym" zatrzymali 22-...

Lato z Hugonówką na jazzowo

Lato z Hugonówką na jazzowo

W niedzielę, 19 lipca 2020 r. o godz. 17.00 Konstanciński Dom Kultury przy...

Dziennikarstwo obywatelskie

Wycieczki w przyszłym roku

Wycieczki w przyszłym roku

Gmina Konstancin-Jeziorna podpisała umowę na organizację cyklu bezpłatnych...

Podaruj laptop potrzebującym dzieciom w ramach akcji #dobrysąsiad

Podaruj laptop potrzebującym dzieciom w ramach akcji #dobrysąsiad

Rusza nowa lokalna akcja w Centrum Handlowym Auchan Piaseczno. Tym razem...

Pierwsza łąka Lirene już zasiana!

Pierwsza łąka Lirene już zasiana!

Marka Lirene, chcąc przyczyniać się do pozytywnych zmian ekologicznych, od...

Młodzieżowe Pogotowie Emocjonalne dla uczniów szkół powiatu piaseczyńskiego

Młodzieżowe Pogotowie Emocjonalne dla uczniów szkół powiatu piaseczyńskiego

Czas „kwarantanny szkolnej” nie oznacza jedynie borykania ...

Niedostępne obiekty Nadleśnictwa Chojnów

Niedostępne obiekty Nadleśnictwa Chojnów

Nadleśnictwo Chojnów wstrzymuje do odwołania, dostępność do urządzeń i...