Masz talent do pisania i interesują Cię problemy naszej lokalnej społeczności? Chciałbyś/ałabyś przedstawić innym swoje przemyślenia i poglądy lub też zrobić relację z ważnego wydarzenia? Napisz do nas na kontakt@naszepiaseczno.pl i zacznij współtworzyć z nami jako dziennikarz obywatelski.

Zrób projekt i zdobądź staż w PAT&RUB

Utworzone: czwartek, 18 grudnia 2014 Źródło: Stowarzyszenie Polka Potrafi.pl
Data wydarzenia: poniedziałek, 15 grudnia 2014 - sobota, 10 stycznia 2015

Stowarzyszenie Polka Potrafi.pl i marka PAT&RUB by Kinga Rusin zapraszają młodzież 16-19 lat z Piaseczna do udziału w Projekcie "Młodzież na rynku pracy'. Stwórz własny "Kosmetyk od Młodych dla młodych" i zdobądź Twój pierwszy płatny staż z marką PAT&RUB!

Czym jest Projekt "Młodzież na rynku pracy"?

W pigułce to projekt marketingowy (tzw. case-study) realizowany dla rzeczywistej firmy przez młodzież w wieku 16-19 lat. Projekt ma na celu umożliwienie młodzieży zdobywania doświadczeń zawodowych i odbywania praktyk jeszcze w trakcie nauki w szkole.

Kiedy i gdzie odbywa się Projekt "Młodzież na rynku pracy"?

Edycja pierwsza Projektu odbędzie się w trakcie ferii zimowych woj. mazowieckiego czyli w dniach: 19.01-01.02.2015. Maksymalna liczba uczestników jednej edycji to 40 osób. Decyduje pierwszeństwo zgłoszeń.
Pierwszeństwo uczestnictwa ma młodzież ucząca się na terenie Piaseczna, w następnej kolejności - powiatu piaseczyńskiego, w następnej - woj. mazowieckiego.

Jak można się zgłaszać?

Wystarczy wysłać mail na: kontakt@StowarzyszeniePolkaPotrafi.pl, podać imię i nazwisko oraz numer szkoły i telefon, a my zajmiemy się resztą.

Kim są organizatorzy Projektu?

Projekt "Młodzież na rynku pracy" to autorski pomysł Stowarzyszenia Polka potrafi.pl w Piasecznie, będący własnością Stowarzyszenia. Projekt funkcjonuje na zasadzie partnerstwa strategicznego stowarzyszenia, firm - Partnerów Projektu i szkół gimnazjalnych i licealnych. Projekt jest organizowany za zgodą Kuratorium Oświaty oraz pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Piaseczno i Centrum Kultury w Piasecznie.

Z jaką firmą realizowana jest pierwsza edycja Projektu?

Z firmą Aromeda z Piaseczna - właścicielem marki Pat&Rub by Kinga Rusin. Aromeda to polska firma z międzynarodowym doświadczeniem, świetnymi produktami, zadbaną higieną pracy i nastawiona na działalność odpowiedzialną społecznie od początku istnienia. Biznesowo to świetny przykład do naśladowania przez młodzież.

Dlaczego organizowany jest Projekt "Młodzież na rynku pracy"?

1. Projekt "Młodzież na rynku pracy" ma na celu ułatwienie młodzieży szkół licealnych i częściowo gimnazjalnych (dla uczniów, którzy ukończyli 16 lat) wejście na rynek pracy poprzez:

a) uświadomienie młodzieży drogi zdobywania doświadczenia zawodowego
b) edukację młodzieży w zakresie marketingu i przedsiębiorczości
c) umożliwienie młodzieży zdobycie praktyki zawodowej przez realizację case-study dla firmy - Partnera Projektu
d) umożliwienie młodzieży pracy na zlecenie w firmie Partnera Projektu (dla wybranych uczestników projektu)
e) budowanie asertywności młodzieży w budowanie ich drogi zawodowej i celów oraz poszukiwaniu pracy
f) naukę pracy w grupie i prowadzenia projektów zespołowych
g) wsparcie w budowaniu zespołów i odnajdowaniu cech lidera wśród członków zespołu
2. Projekt pośrednio ma na celu:
a) współpracę stowarzyszenia jako organizacji społecznej typu non-profit z firmami i szkołami
b) promocję powiatu piaseczyńskiego, gdzie Projekt jest realizowany
c) promocję działań Stowarzyszenia Polka Potrafi.pl w Piasecznie
d) promocję gminy Piaseczno jako wspierającej aktywizację zawodową młodzieży
e) wsparcie rodzin o statusie dysfunkcyjnej lub narażonej na bezrobocie i wykluczenie społeczne
f) promocją działań CSR firmy - Partnera Projektu.

Na czym polegają etapy tego Projektu?

Na projekt składają się:

a) rekrutacja młodzieży (10 - 40 osób w wieku 16-19 lat)
b) wprowadzenie do Projektu zrekrutowanej młodzieży - prezentacja firmy, dla której realizowane jest case-study wraz z dostarczeniem materiałów o firmie, prezentacja zadania typu case-study do realizacji w zespołach 5-osobowych
c) realizacja zadania typu case-study przez zespoły złożone z młodzieży
d) aktywne uczestnictwo w warsztatach edukacyjnych w zakresie przedsiębiorczości, marketingu i innych, wspierających realizację case-study
e) prezentacja przed jury projektów case-study przez poszczególne zespoły
f) rozstrzygnięcie konkursu stworzonych case-studies
g) faktyczna realizacja produktu zaplanowanego przez zwycięski zespół
h) promocja zwycięskiego case-study oraz zwycięskiego zespołu młodzieży
i) zaoferowanie płatnego stażu wybranym uczestnikom, z pierwszeństwem zwycięskiego zespołu

OPIS I REGULAMIN

Nowy projekt dla licealistów i gimnazjalistów w Piasecznie: “Młodzież na rynku pracy - Zdobądź Twój pierwszy płatny staż!".

Do udziału w Projekcie “Młodzież na rynku pracy - Zdobądź Twój pierwszy płatny staż!" zapraszają Stowarzyszenie Polka Potrafi.pl i marka PAT&RUB by Kinga Rusin. Pierwsza edycja projektu odbędzie się już w najbliższe ferie zimowe (19.01-01.02.2015) w Piasecznie.

W pigułce: "Młodzież na rynku pracy - Zdobądź Twój pierwszy płatny staż" - to projekt marketingowy do zrealizowania przez młodzież dla rzeczywistej firmy czyli tzw. case-study. Projekt ma na celu umożliwienie młodym ludziom w wieku 16-19 lat zdobywanie doświadczeń zawodowych i odbywanie praktyk jeszcze w trakcie nauki w szkole.

W tej edycji Projekt jest organizowany z marką PAT&RUB by Kinga Rusin (www.PATandRUB.pl) - dostawcą ekologicznych, naturalnych kosmetyków, produkowanych z  roślinnych i czystych surowców. Co za tym idzie, tym razem zadaniem Uczestników będzie zaprojektowanie dla PAT&RUB "Kosmetyku od Młodych dla Młodych" - Zawsze powtarzam, że kosmetyki naturalne PAT&RUB to "Pozytywny wybryk natury". Myślę więc, że młodzież będzie się świetnie bawić, projektując kolejny, "pozytywny" produkt - mówi Magdalena Hajduk-Naklicka, założycielka i właścicielka marki PAT&RUB.

Wybór marki PAT&RUB na Partnera Projektu "Młodzież na rynku pracy" nie był przypadkowy. Aromeda - właściciel marki PAT&RUB - to polska firma z międzynarodowym doświadczeniem, wysokiej jakości produktami, zadbaną higieną pracy i nastawiona na działalność odpowiedzialną społecznie od początku istnienia. Biznesowo, to świetny przykład do naśladowania przez młodzież -Młodzież poczuje się, jakby pracowała w prawdziwym Dziale Marketingu, w dodatku w firmie o wysokiej etyce biznesu. Na bazie materiałów dostarczonych przez markę PAT&RUB na temat rynku kosmetycznego i konkurencji, oferty produktowej samej marki, badań konsumenckich itp. Uczestnicy sami przeanalizują, a później zdecydują, o jaki produkt chcą uzupełnić ofertę  PAT&RUB. Największą niespodzianką, jaką szykuje Młodzieży PAT&RUB jest fakt, iż marka naprawdę wyprodukuje prototyp kosmetyku wymyślonego przez Uczestników! Zobaczą więc swoje dzieło na własne oczy!- informuje Marta Grzegrzułka, Wiceprezes Stowarzyszenia Polka Potrafi.pl. 

Na wszystkich uczestników projektu czekają certyfikaty uczestnictwa, które z pewnością wzbogacą przyszłe CV oraz nagrody, a dla najlepszych - płatny staż z marką PAT&RUB. - Celem projektu "Młodzież na rynku pracy" jest zmiana nastawienia młodych ludzi, którzy z powodu trudnej sytuacji na rynku pracy kończą szkoły z poczuciem bezradności, braku perspektyw i ofert pracy. Często słyszymy "I tak nie dostanę pracy, bo zapytają zarówno o wykształcenie, jak i praktykę, a kiedy miałem pracować?". Chcemy doprowadzić do sytuacji, w której pierwsze doświadczenia zawodowe młodzież zdobywa już w czasie szkoły, dzięki czemu później CV nie są puste, a młodzi ludzie są bardziej asertywni w poszukiwaniu pracy. Marka PAT&RUB zaoferowała młodym ludziom takie wsparcie i przygotowała dla nich płatne staże! - mówi Katarzyna Szustkowska-Jarzębowska, Prezes Stowarzyszenia.

Realizacja "case-study" dla PAT&RUB będzie moderowana za pomocą warsztatów organizowanych przez Stowarzyszenie Polka Potrafi.pl w Piasecznie dla wsparcia Uczestników - Nie chcemy, aby uczestnicy poczuli się osamotnieni w trakcie realizacji case-study dla marki PAT&RUB. Oczywiście będziemy oczekiwać od nich kreatywności i zaangażowania, ale to do nas należy nauczenie Uczestników, czym jest marketing, jak pracuje się w takim dziale, jak zaplanować produkt, itd., ponieważ na tym etapie nauki nie muszą tego wiedzieć. Będziemy ich wspierać i podpowiadać, jak sprawić, by ich projekt był po prostu... najlepszy - dodaje Marta Grzegrzułka.

REKRUTACJA TRWA TYLKO DO 10 STYCZNIA 2015! OGRANICZONA LICZBA UCZESTNIKÓW.

Nie zwlekj! Dołącz do protektu i TY!




Komentarze

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!
Dodaj komentarz

Naszepiaseczno - lokalna społeczność

Najczęściej czytane

12 lipca. LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Góry Kalwarii

12 lipca. LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Góry Kalwarii

Oddalona od Warszawy o zaledwie 20 km Góra Kalwaria na mapie LOTTO Poland Bike...

45-latek odpowie za dokonanie kradzieży

45-latek odpowie za dokonanie kradzieży

Do policyjnej celi trafił 45-letni mężczyzna który dwukrotnie dokonał...

WYRÓB MEDYCZNY SUNBRELLA - nowość od Dermedic

WYRÓB MEDYCZNY SUNBRELLA - nowość od Dermedic

Z myślą o pacjentach cierpiących na nietolerancję, alergię lub...

Zostań właścicielem wozu strażackiego

Zostań właścicielem wozu strażackiego

Gmina Konstancin-Jeziorna wystawiła na sprzedaż wóz strażacki, który...

I Mazowiecki Jarmark Rzemiosł Dawnych i Rękodzieła

I Mazowiecki Jarmark Rzemiosł Dawnych i Rękodzieła

Wydarzenie odbędzie się w niedzielę 28 czerwca 2020 r. na terenie pchlego...

Piaseczyńskie Kino Plenerowe 2020

Piaseczyńskie Kino Plenerowe 2020

W lipcowe i sierpniowe piątkowe wieczory zapraszamy na kolejny cykl kina pod...

Dziennikarstwo obywatelskie

Wycieczki w przyszłym roku

Wycieczki w przyszłym roku

Gmina Konstancin-Jeziorna podpisała umowę na organizację cyklu bezpłatnych...

Podaruj laptop potrzebującym dzieciom w ramach akcji #dobrysąsiad

Podaruj laptop potrzebującym dzieciom w ramach akcji #dobrysąsiad

Rusza nowa lokalna akcja w Centrum Handlowym Auchan Piaseczno. Tym razem...

Pierwsza łąka Lirene już zasiana!

Pierwsza łąka Lirene już zasiana!

Marka Lirene, chcąc przyczyniać się do pozytywnych zmian ekologicznych, od...

Młodzieżowe Pogotowie Emocjonalne dla uczniów szkół powiatu piaseczyńskiego

Młodzieżowe Pogotowie Emocjonalne dla uczniów szkół powiatu piaseczyńskiego

Czas „kwarantanny szkolnej” nie oznacza jedynie borykania ...

Niedostępne obiekty Nadleśnictwa Chojnów

Niedostępne obiekty Nadleśnictwa Chojnów

Nadleśnictwo Chojnów wstrzymuje do odwołania, dostępność do urządzeń i...