17 stycznia jury wyłoniło zwycięską pracę po burzliwych i emocjonujących obradach.
Na konkurs wpłynęło aż 587 prac z całej Polski. - Niebagatelne znaczenie miała promocja konkursu, prowadzona nie tylko poprzez gminne kanały informacyjne, ale również na portalach branżowych i w szkołach artystycznych - podkreśla Łukasz Wyleziński, kierownik Biura Promocji i Informacji. Jednak największym magnesem z pewnością była wspaniała nagroda - nowoczesny laptop o wartości rynkowej blisko 10 tys. zł, ufundowany przez NTI Polska Nowoczesne Technologie Informatyczne, partnera firmy DELL. Prace przysyłali zarówno amatorzy, jak i profesjonalni graficy.
Wyboru najlepszego projektu dokonywało jury w składzie: Magdalena Woźniak - radna, przewodnicząca Komisji Promocji, Arkadiusz Strzyżewski - doradca burmistrza, Rufin Piekut - raper, aktywista, prowadzący imprezy hip-hop oraz jam graffiti, Marek Frącz - dyrektor GOSiR Piaseczno, zarządca skate parku, Magdalena Markuszewska - pracownik Biura Promocji i Informacji, Michał Iwan - przewodniczący Młodzieżowej Rady Gminy Piaseczno, Bartłomiej Reszka - przedstawiciel środowiska BMX, Paweł Komorowski - przedstawiciel środowiska deskorolki, Kacper Szymański - przedstawiciel środowiska hulajnogi oraz Dariusz Słowik - przedstawiciel firmy DELL Polska, głównego sponsora konkursu. Do prac jury zaproszony był też reprezentant Centrum Kultury w Piasecznie, niestety nie mógł dotrzeć na spotkanie.
- Najbardziej cieszy mnie fakt, że urząd nie zamówił projektu tak po prostu, tylko na jego wybór mieli wpływ ludzie reprezentujący swoje miasto - mówi Rufin MC pomysłodawca i współorganizator konkursu.
Komisja konkursowa miała naprawdę ciężki orzech do zgryzienia i jak można się domyślić, obrady były burzliwe i pełne emocji. Aby ułatwić jury dokonanie wyboru, organizatorzy zaprosili tego dnia ekspertkę Olgę Łaskę, która opowiedziała o trendach i cechach dobrego logo. Po kilku etapach selekcji jury ostatecznie wybrało projekt Adrianny Maliszewskiej, studentki IV roku Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. - Linki do strony z ogłoszeniem o konkursie podesłał mi kolega, który korzysta ze skate parku - informuje Adrianna. - Pracowałam nad logo kilka dni, w tym czasie stworzyłam sześć propozycji, wybrałam dwie najlepsze i przesłałam na konkurs - relacjonuje zaskoczona zwyciężczyni.
Logo oddaje charakter miejsca, nie faworyzuje żadnej z dyscyplin i ma zgrabną kompozycję. - Moje logo nawiązuje do klasycznych projektów identyfikacji, bez niepotrzebnych kształtów i ozdobników. Za pomocą dwóch elementów stworzyłam małą historię. Kula, która "balansuje" na krawędzi niczym skater podczas wykonywania triku. Jednocześnie w tym statycznym obrazie zawarty jest ruch. Umysł podpowiada nam, że lada chwila kula stoczy się z rampy - opowiada o swoim projekcie Adrianna.
Dzięki konkursowi o naszym skate parku dowiedziała się cała Polska. - Wierzymy, że logo spodoba się mieszkańcom i wzmocni identyfikację tego popularnego wśród młodzieży miejsca - podsumowuje Arkadiusz Strzyżewski współpomysłodawca konkursu.
Komentarze