Do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Internecie Net Masters Cup swój udział zgłosiły 323 drużyny z województwa mazowieckiego. Do II etapu eliminacji przeszło 46. Walka toczy się o pakiet pełnej opieki na studiach, w tym stypendium finansowe. Organizatorami konkursu są Netia, Grupa Allegro oraz Cisco. Olimpiadę wspierają merytorycznie m.in. Politechnika Warszawska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych.
Do największego w Polsce konkursu o technologiach informatycznych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych zgłosiło się w tym roku 2526 zespołów z całej Polski. W I etapie eliminacji on-line wyłoniono 356 drużyn, które wezmą udział w półfinałach konkursu.
Wśród nich jest 46 drużyn z Mazowsza:
- 17 z Warszawy
- 8 z Radomia
- 5 z Garwolina
- po 3 z Ostrołęki i Płocka
- 2 z Siedlec
- po 1 z Grodziska Mazowieckiego, Makowa Mazowieckiego, Otwocka, Piaseczna, Płońska, Pułtuska, Sierpca i Szydłowca
Najlepsze okazały się drużyny "Tędzy Oiści" i "Awangardowe kaloryfry" z VI Liceum Ogólnokształcącego w Radomiu oraz "Małach Team" z Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Małachowskiego w Płocku - wszystkie zdobyły po 27 pkt na 30 możliwych. Najszybciej rozwiązała test drużyna "Poprzednia nazwa byłą lepsza" z XIV Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie, zajęło jej to zaledwie 23min 05s. Pełne wyniki dostępne są tutaj: http://www.netmasterscup.pl/etap1.html
Trzyosobowe drużyny rozwiązywały zadania z zakresu m.in. algorytmiki, programowania, baz danych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, podstaw telekomunikacji, sieci społecznościowych, systemów operacyjnych, informatyki gospodarczej i bezpieczeństwa w sieci. Zadania konkursowe przygotowali partnerzy Net Masters Cup - renomowane uczenie wyższe: Katedra Informatyki (Wydziału IEiT) Akademii Górniczo-Hutniczej, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Politechniki: Białostocka, Łódzka, Poznańska, Śląska, Warszawska, Wrocławska, Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej oraz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W półfinałach wyłonionych zostanie 21 drużyn, które wezmą udział w Wielkim Finale rozgrywanym na żywo. Dodatkowo jeden zespół zdobędzie "dziką kartę" w konkursie zorganizowanym na stronie internetowej magazynu komputerowego CHIP, patrona medialnego Olimpiady.
Nagrodą główną dla najlepszej drużyny jest pakiet pełnej opieki podczas nauki na uczelni wyższej na kierunku informatycznym (stypendium finansowe, staż, warsztaty i wejściówki na prestiżowe konferencje naukowe) oraz sprzęt elektroniczny dla każdego z trzech członków drużyny.
Partnerzy i patroni Olimpiady
Poza uczelniami wyższymi, odpowiedzialnymi w całości za ułożenie pytań oraz weryfikację wyników na każdym etapie, nad poziomem merytorycznym czuwa Polskie Towarzystwo Informatyczne oraz Naukowe Towarzystwo Informatyki Ekonomicznej.
Net Masters Cup został objęty Honorowym Patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: magazyn komputerowy CHIP, serwis Spider’s Web i Wykop.pl
Więcej informacji o Olimpiadzie można znaleźć na stronie www.netmasterscup.pl
Harmonogram Net Masters Cup 2014:
ZAPISY DRUŻYN
13 stycznia - 7 marca 2014
I ETAP TESTÓW ON-LINE - ELIMINACJE
10-14 marca 2014 - weryfikacja zgłoszeń, przydzielanie terminów
17-21 marca 2014 - testy
4 kwietnia 2014 - ogłoszenie wyników
II ETAP TESTÓW ON-LINE - PÓŁFINAŁY
7-11 kwietnia 2014 - przydzielanie terminów
14-16 kwietnia 2014 - testy
30 kwietnia 2014 - ogłoszenie wyników
12 maja - ewentualna dogrywka dla drużyn o identycznym wyniku
KONKURS O "DZIKĄ KARTĘ" - CHIP
między 12 maja a 6 czerwca 2014
FINAŁ
Czerwiec 2014
Komentarze