Gmina Prażmów przystąpiła do współpracy z Fundacją "Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej - Counterpart Fund" przy realizacji projektu "Misja Przyroda" - Zielone Szkoły w Parkach Narodowych.
Zgłoszenia do procedury kwalifikacyjnej złożono dla dwóch szkół z terenu gminy - Szkoły Podstawowej w Uwielinach oraz Publicznego Gimnazjum w Prażmowie. Do projektu wytypowano Publiczne Gimnazjum im. Izabeli i Bronisława Ryxów z Prażmowa. W dniu 10 lutego 2015 r. Wójt Sylwester Puchała podpisał umowę o współpracy, na mocy której uczniowie tej szkoły wyjadą na pięciodniową wycieczkę edukacyjną.
"Misja Przyroda" to cykl zajęć przyrodniczych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, którego celem jest budowanie wśród młodzieży wiejskiej świadomości i poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze własnego regionu i kraju. W ramach zajęć uczniowie wcielają się w rolę odkrywców i badaczy, poznając przy tym walory przyrodnicze wybranego Parku Narodowego i jego najbliższej okolicy.
Dzięki atrakcyjnej formule programu, łączącej naukę, gry i zajęcia terenowe, uczniowie szybciej i chętniej przyswajają wiedzę przyrodniczą. W I etapie programu wspólnie z nauczycielem wyruszają na wyprawę do Parku Narodowego, w którym, korzystając z doświadczenia i wiedzy pracowników parku oraz jego zasobów, uczestniczą w zajęciach terenowych i doświadczeniach przyrodniczych. Jednocześnie, jako reporterzy gazety "Misja Przyr(g)oda", każdego dania zamieszczają swoje relacje na specjalnie dedykowanym profilu na Facebooku. Z najciekawszych wpisów powstaje gazetka "Misja Przyroda", którą wydaje nasza fundacja i przesyła do szkół w ramach podsumowania programu.
Po powrocie do szkoły uczniowie realizują projekt, którego celem jest zaprezentowanie walorów przyrodniczych najbliższej okolicy. Najciekawsze prace są publikowane pn. "Nieodkryte szlaki", jako dodatek do gazetki "Misja Przyr(g)oda".
Projekt "Misja Przyroda - Zielone Szkoły w Parkach Narodowych" korzysta z dofinansowania pochodzącego z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Komentarze