W związku z piątkowymi opadami śniegu oraz licznymi pytaniami mieszkańców w temacie drożności dróg Urząd Miasta i Gminy Piaseczno informuje, iż akcja odśnieżania trwa od 15 stycznia do chwili obecnej.
Przypominamy, że za odśnieżanie i zapewnianie przejezdności dróg zimą odpowiada ich zarządca. Na terenie gminy Piaseczno występują zarówno drogi miejskie, powiatowe, wojewódzkie jak i krajowe. Za część jezdni osiedlowych odpowiadają natomiast spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, bądź ich właściciele. Nie jest więc tak, że za wszystkie ulice odpowiada gmina. W gminie Piaseczno ponad 133 km dróg i blisko 45 tyś. m² chodników objętych jest harmonogramem zimowego utrzymania.
Po ostatnich intensywnych opadach ulice gminne odśnieżane były kilkukrotnie. Pierwsza akcja miała miejsce w piątek w godzinach od 15 do 20, była jednak utrudniona z powodu korków panujących na drogach oraz świeżych opadów, które ograniczyły działanie stosowanej mieszanki. W związku z powyższym akcję powtórzono w godzinach od 21 do 4 w nocy, a następnie w sobotę między 14 a 20 wieczorem. Warto pamiętać, że zarządca dróg w pierwszej kolejności dba o udrożnienie głównych arterii miasta, ciągów komunikacyjnych, dojazdów do szpitala i szkół.
Zimowym utrzymaniem dróg i przyległych do nich chodników w gminie Piaseczno zajmuje się Wydział Utrzymania Terenów Publicznych. To właśnie do Urzędu Miasta i Gminy należy zgłaszać ewentualne problemy z przejezdnością lub zaleganiem śniegu na skrzyżowaniach czy przystankach komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 22 701 76 52 (w godzinach od 8 do 16) lub 22 701 75 00 ( w godzinach od 16 do 8 rano). Jeśli pojawiają się wątpliwości, kto jest właścicielem drogi, w łatwy sposób można to zweryfikować. Wystarczy wejść na gminną stronę internetową www.piaseczno.eu i z głównej strony kliknąć zakładkę "drogi".
swiatła na jana pawła kolo postoju taksówek to był skandal. podobnie mniej istotna ulica w ruch miasta nadarzyńska.