Już od jakiegoś czasu zastanawiasz się nad założeniem działalności gospodarczej? W końcu chciałbyś być swoim szefem i mieć coś własnego.
Coraz więcej osób decyduje się na otwarcie sklepu spożywczego czy warzywniaka. Posiadanie własnego biznesu daje poczucie niezależności, a w dodatku może okazać się świetnym źródłem dochodu. Oczywiście otwarcie takiego sklepu wiąże się z wieloma formalnościami. Jednak w pierwszej kolejności należy sporządzić biznesplan, aby przewidzieć czekające nas wydatki. Oczywiście, żeby uruchomić sklep musisz posiadać nieco odłożonych własnych pieniędzy. Przy obliczaniu kosztów, warto również zastanowić się nad wzięciem kredytu.
Co warunkuje sukces?
Tak naprawdę nie ma przepisu na sukces. Czasami, nawet najlepiej ułożone i przemyślane biznesplany się nie sprawdzają, a niektóre stają się interesem życia. Jednak najistotniejszym czynnikiem, który wpływa na sukces powodzenia sklepu spożywczego jest przede wszystkim jego lokalizacja. Największym powodzeniem cieszą się sklepy na dużych osiedlach lub na wioskach, gdzie nie ma dużej konkurencji. Pamiętaj, że znalezienie dobrego punktu to połowa sukcesu.
O czym często zapominamy?
W szale załatwiania formalności związanych z kredytem oraz wizytach w sanepidzie czasami zapominamy o oczywistych kwestiach. Uruchomiając sklep spożywczy musimy pamiętać, również o samochodzie dostawczym. Oczywiście nie musimy kupować, przecież nowego samochodu. W końcu po co, już na początku, generować wysokie koszty. Dlatego warto zastanowić się nad kupnem auta poleasingowego. Zdecydowanym plusem jest jego niższa cena, a jest to istotny czynnik, kiedy zaczynamy własny interes. Zważywszy na fakt, że z samochodów branych w leasing korzystają firmy, to najczęściej dbają one o ich stan mechaniczny. Kupując samochód dostawczy powinniśmy mieć dokumentację jego przebiegu (książka serwisowa) oraz gwarancję, że jest sprawny technicznie. W końcu nie chcemy też dokładać do naprawy dopiero co zakupionego samochodu. (źródła: http://autakrajowe.com.pl/)
Przelicz zyski i starty
Pamiętaj, że nakłady finansowe jakie poniesiesz w pierwszych miesiąc uruchomienia sklepu są najwyższe. W koszty musisz wliczyć kupno bądź wynajem lokalu, kupno towaru i odpowiedniego sprzętu, a także zatrudnienie pracowników. Marża nakładana na towary w sklepach osiedlowych wynosi od 25% do 30%, więc jeśli trafisz z lokalizacją możesz naprawdę dobrze zarobić. Dodatkowo warto zainwestować w reklamę. W końcu reklama jest dźwignią handlu. Nie poddawaj się też przy pierwszych trudnościach. Pamiętaj, że wartościowe rzeczy nie przychodzą łatwo. Czasami też warto zaryzykować, podjąć wyzwanie i cieszyć się własnym biznesem.
Komentarze