Będąc przedsiębiorcą możesz znaleźć się w sytuacji, kiedy sprzedaż twoich produktów spadnie. Na rynku wysokiej konkurencji warto znać różne sposoby zapobiegania takim okolicznościom. Istniejące metody zwiększania sprzedaży są naprawdę proste i można je wdrożyć bez większego wysiłku.
Wyższa cena, to gwarancja sprzedaży
Dobrze zastosowany mechanizm podwyższania ceny jest gwarancją stabilności lub wzrostu poziomu sprzedaży. Jeśli oferujesz produkt niedostępny u konkurencji, możesz zastosować ten zabieg. W takim wypadku klient nie będzie miał możliwości porównania ceny w innym miejscu, a wyższa cena asortymentu na tle podobnych produktów u konkurencji zadziała jak wabik.
Sposoby zapisu ceny wpływają na jej postrzeganie
Wyniki badań z "Journal of Consumer Psychology" pokazują, że na postrzeganie ceny przez klientów wpływa sposób jej zapisu. Według raportu, ceny wydają się dla konsumenta niższe, jeśli są pozbawione wartości groszowych, znaków interpunkcyjnych i znaków walutowych.
Innym zabiegiem jest pokazanie produktów na zasadzie kontrastu. Asortyment przedstawiony z droższymi produktami staje się bardziej atrakcyjny dla klienta. Wspomniana metoda jest często wykorzystywana przy tworzeniu zestawień i rankingów. Lider listy jest zazwyczaj zdecydowanie droższy niż pozostałe produkty, co wpływa pozytywnie na ich postrzeganie przez potencjalnego użytkownika.
Wpływ na percepcję cen przez klienta ma również ich ostatnia cyfra na etykiecie. Najpopularniejszymi zapisami, które mogą wpłynąć na wzrost poziomu sprzedaży jest użycie cyfry 9, 5 lub 4.
Budowanie relacji z klientami
Chcąc wpłynąć na wzrost poziomu sprzedaży trzeba zainteresować się swoimi odbiorcami. Obecnie świetnym kanałem do kontaktu z klientami stały się media społecznościowe. Doskonałym pomysłem jest stworzenie biznesowego fan page'a, zamieszczanie na nim wartościowych informacji i zachęcanie potencjalnych konsumentów do podzielenia się swoimi opiniami. Poza tym, istotne jest utrzymanie interakcji z użytkownikami, reagowanie na ich komentarze i wpisy. Bardzo skuteczną metodą jest prowadzenie e-mail marketingu i strony internetowej, na której odbiorca znajdzie dostępną ofertę produktową. Zamieszczane treści powinny być na wysokim poziomie, by konsument poczuł, że zależy ci na przekazywaniu cennych i użytecznych informacji. Warto też zaangażować się w program partnerski, dzięki któremu można zdobyć nowe kontakty w branży i poszerzyć grono odbiorców.
Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, by na własną rękę wprowadzać zmiany, mające na celu zwiększenie poziomu sprzedaży, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy jak np. xbsgroup.pl. W takim przedsiębiorstwie, doświadczeni i kompetentni konsultanci z pewnością zaproponują strategie i rozwiązania, które zwiększą sprzedaż w twojej firmie.
Komentarze