Wszyscy doskonale wiemy, że nic nie zachęca do zakupów bardziej, niż atrakcyjna cena. Jednak jej wysokości nie da się obniżać w nieskończoność, poza tym zbyt niska może w niektórych przypadkach stanowić sugestię niskiej jakości. Toteż doskonałym sposobem na pozbycie się zalegającego na półkach towaru, a dla klientów na zaopatrzenie się w pożądane przez nich wyroby w korzystny sposób, są różnego rodzaju promocje i rabaty, stosowane powszechnie w przeróżnych obszarach handlu i usług.
Pomysł nie nowy, ale ciągle popularny
Historia kuponów rabatowych rozpoczęła się tam, gdzie wiele innych rozwiązań szeroko stosowanych we współczesnym handlu - w Stanach Zjednoczonych, gdzie pod koniec XIX wieku promowano w ten sposób np. cocacolę. Szybko stały się popularne na całym świecie. Ich zalety są niepodważalne. Sprzedawcy ułatwiają zainteresowanie odbiorców swoim asortymentem. Umiejętne ich stosowanie pozwala np. potrzymać je także poza szczytami kolejnych sezonów. Budują także poczucie wdzięczności i lojalności ze strony obdarowanych nimi klientów. Im z kolei umożliwiają zaopatrzenie się w pożądane towary niższym kosztem bez konieczności czekania na inne formy promocji w postaci np. wyprzedaży, gdzie wzrastające gwałtownie zainteresowanie danym asortymentem może odbijać się na jego dostępności. Z wszystkim tym wiąże się po stronie sprzedawcy pewne ryzyko - zbytniego spadku zysku, czy możliwości, że z rabatów korzystać będą także ci, którzy i tak byli już zdecydowanie na daną ofertę. Pomimo tego, coraz trudniej znaleźć sklep, w którym nie można korzystać z tego rodzaju form. Zwłaszcza obecnie, gdy coraz większą część naszych zakupów dokonujemy przez internet. Wielką popularnością cieszą się więc serwisy, dzięki których możemy uzyskiwać kody rabatowe użyteczne przy nabywaniu najróżniejszych dóbr i usług.
Doskonały pomysł na prezent
Bony rabatowe mogą być użytecznym narzędziem promocji nie tylko dla tych podmiotów, których oferty dotyczą - również te, które je tylko rozdają zyskują na zainteresowaniu ze strony klientów. Sięgnęły więc po nie np. banki, w ostatnich latach toczące zaciętą rywalizację o nowych klientów. Spełniając warunki adresowanej do nich promocji, a więc aktywnie korzystając z konta w określony sposób (dokonując różnego rodzaju płatności itd.) możemy dziś zyskać najróżniejsze gratyfikacje. Za otrzymany od banku bon kupimy dziś kosmetyki, odzież, czy nawet meble. Rozważając zmianę banku warto więc analizować poszczególne oferty także pod tym kątem. Bardzo ułatwiają to dziś takie serwisy jak np. Bonusiak.pl, zbierający informacje o ofertach poszczególnych banków i przedstawiając je w przejrzysty sposób, ułatwiający ich porównywanie.
Dobrze użyte bony i kody rabatowe mogą pełnić różne funkcje. Także np. zwiększać zasięg rozsyłanych wiadomości marketingowych, gdy będą mogli na ich otrzymywanie liczyć subskrybenci.
Komentarze