Reklama jest obecna wszędzie: w wielkich miastach, w małych miejscowościach, a także przy drogach szybkiego ruchu. Tak mocno wrosła w znany wszystkim krajobraz, że ludzie często wręcz przestają ją dostrzegać. Nie jest to najlepsza informacja dla właścicieli firm, którzy chcą trafiać ze swoim przekazem do jak największej liczby odbiorców. Widać jednak światełko w tunelu: istnieją formy reklamy niezmiennie przyciągające spojrzenia, które zawsze odnoszą sukces: są to bilbordy i banery wielkoformatowe. Przy ich tworzeniu należy przestrzegać pięciu istotnych zasad. Oto one:
1. Niech przekaz wygląda oryginalnie
Masz czasem wrażenie, że niemal wszystkie reklamy, jakie spotykasz na swojej drodze, powielają ten sam schemat? Nic więc dziwnego, że po pewnym czasie Twój wzrok już je omija. Dobra reklama wielkoformatowa powinna zaskakiwać, przykuwać uwagę grafiką i oryginalnym tekstem. Chwytliwe hasło i zdjęcie pozostanie w pamięci odbiorców, co jest prostą drogą do decyzji zakupowej.
2. Zamieść na reklamie krótką treść
Zarówno w komunikacji miejskiej, korkach lub podczas jazdy autostradą odbiorca nie ma zbyt wiele czasu, żeby skupić się na mijanej reklamie. Z tego powodu przekaz powinien być zwięzły, hasła krótkie, a grafika dominująca nad nimi. Coraz częściej banery czy bilbordy zawierają również slogany w formie pytań, zmuszające potencjalnego klienta do udzielenia odpowiedzi. Taka interakcja z reklamą powoduje, że zapisze się ona w pamięci ludzi na dłużej.
3. Stwórz spójną kampanię reklamową
Projektując logo firmy, dbasz o jego czcionkę, kolorystykę i rozkład całości. Dlaczego więc przekaz reklamowy ma wyglądać inaczej? Stworzenie bilbordu lub banera w barwach przedsiębiorstwa i z wykorzystaniem jego logotypu sprawi, że odbiorca od razu powiąże reklamę z Twoją firmą. Pomoże ci w tym na przykład firma Reklamowe Konstrukcje. Zwróć także uwagę na rozmiar fontu. Duże wymiary reklamy outdoorowej wymagają zastosowania sporej czcionki, gdyż drobny maczek trudno będzie odczytać.
4. Wybierz właściwe miejsce dla baneru
Jeśli zamieszczasz reklamę w przestrzeni publicznej, chcesz, by zobaczyło ją jak najwięcej ludzi. Najlepszym miejscem do jej wyeksponowanie będą więc okolice galerii handlowych, rynku czy duże miejskie skrzyżowania. A poza miastem? Skup się na trasach szybkiego ruchu, autostradach i wielkich węzłach komunikacyjnych. Dobrą opcją jest także ustawienie reklamy przy drogach wjazdowych do dużych miejscowości.
5. Przekonaj odbiorcę do skorzystania z usług
Najważniejszym aspektem kampanii reklamowej jest nakłonienie potencjalnego klienta do decyzji zakupowej. Wszystkie powyższe zasady sprowadzają się więc do jednej: stwórz taką reklamę, która będzie sprzedawać. A wzbudzenie ciekawości ludzi to pierwszy krok na drodze do sukcesu.
Komentarze