Każda marka potrzebuje przemyślanej strategii promocji, szczególnie w internecie. Działania marketingowe podejmowane w sieci, na czele z budowaniem lojalnej społeczności wokół brandu, przynoszą nader mierzalne rezultaty. Począwszy od zwiększenia rozpoznawalności firmy oraz budowania określonego wizerunku, a skończywszy na systematycznie rosnącej sprzedaży. O ile większość zainteresowanych zdaje sobie sprawę z potęgi mediów społecznościowych, tak wielu wciąż nie docenia potencjału zwykłej witryny www.
Strona internetowa musi spełniać wyśrubowane standardy. Tak, aby przykuła uwagę użytkowników
Według Polskiego Badania Internetu z marca 2019 r., przeprowadzonego przez firmę Gemius, już 28,5 miliona Polaków codziennie korzysta z dobrodziejstw globalnej sieci. Odbywa się to za pomocą komputera, laptopa lub urządzeń mobilnych. Ponad 90% spośród nich, ok. 25,8 mln, regularnie używa wyszukiwarki internetowej Google’a. Ponad 12,5 mln unikalnych użytkowników każdego dnia spędza tutaj nieco ponad 26 minut. Trudno się nie zgodzić, że jest to ogromna grupa potencjalnych klientów, do których warto dotrzeć ze swoją ofertą. Przytaczamy te liczby aby wykazać, jak ogromną rolę odgrywa pozycja Twojej firmowej strony internetowej na kluczowe zapytania w Google’u. Co trzeba robić, aby była ona jak najlepsza?
Jak wyjaśniają specjaliści z agencji IN: przede wszystkim popracować nad samą witryną. Tzw. roboty wyszukiwarki skanujące zawartość stron, decydujące o ich miejscu w rankingu (oraz ewentualnych karach w postaci nałożenia filtrów lub banów), stały się już niezwykle zaawansowane. Dzięki kolejnym aktualizacjom czy wsparciu w postaci sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, algorytm Google ocenia witrynę mając na względzie jej przydatność dla użytkownika. To pod tym kątem należy podejmować wszelkie działania z zakresu SEO , czyli optymalizowania pod wyszukiwarkę. Potrzeby internauty, takie jak jakość i przejrzystość treści, szybkość działania czy łatwość dostępu do poszukiwanych informacji, mają w tym zakresie absolutny priorytet.
Jeśli nie możesz sobie pozwolić na czekanie na efekty, zainwestuj w sprawdzone narzędzia Google
Zazwyczaj zanim poprawiona, spełniająca najnowsze wytyczne strona podskoczy w wynikach wyszukiwania na wysokie pozycje, mija trochę czasu. 2-3 miesiące albo i więcej - wiele zależy od specyfiki danej branży, umiejętności ludzi odpowiedzialnych za SEO, a także ruchów konkurencji. Jest jednak sposób, by witryna znalazła się na samej górze niemal natychmiast: wykupienie kampanii reklamowej w Google Ads. Żeby jednak nie było tak łatwo: osiągnięcie dobrych wyników wymaga bezustannego monitorowania stale zmieniającej się sytuacji oraz aktualnych stawek. O skomplikowaniu reguł rządzących systemem najlepiej świadczy fakt, że Google oferuje szereg szkoleń i certyfikatów, niezbędnych do prawidłowego korzystania z dostępnych funkcji. Osoby, które mogą się pochwalić takim dokumentem, z pewnością posiadają kompetencje niezbędne do skutecznego prowadzenia kampanii reklamowych - warto im zaufać.
Komentarze