Jeśli jest coś, czego z pewnością nie lubi zdecydowana większość z nas, to jest to czekanie bądź przeciąganie czynności, które z doskonałym skutkiem mogą być wykonane błyskawicznie. Zachowanie przeciętnego użytkownika niepodzielnie królującej dziś wyszukiwarki potwierdza ten fakt w całej rozciągłości. Dlatego skuteczność pozycjonowania, od której zależy to, czy będzie mógł znaleźć nas natychmiast, jest jedną z najważniejszych kwestii dotyczących marketingu każdego przedsiębiorstwa.
Żaden użytkownik Google nie zamierza tracić czasu. Wykorzystaj to!
Skuteczność pozycjonowania jako metody promocji wynika z różnych czynników. Jednym jest fakt niedoścignionej precyzji w docieraniu do właściwych grup docelowych. W przypadku konwencjonalnych metod marketingowych, również tych najbardziej nawet pomysłowych, wiąże się to z koniecznością przeprowadzania żmudnych badań, a następnie dostosowania do wyciągniętych z nich wniosków przygotowywanych do emisji czy publikacji treści. Błędy w tym zakresie mogą zniweczyć kampanię. Korzystanie z potencjału Google usuwa te problemy - przestaje mieć znacznie wiek, pochodzenie, profesja, grupa społeczna. Dotrzyj więc do wszystkich potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą niezależnie od wszystkich podobnych czynników!
Inną zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż wyniki wyszukiwania postrzegane są przez zdecydowaną większość internautów jako zdecydowanie bardziej warte zaufania niż materiały reklamowe. Unikanie tych drugich, czyli tzw. ślepota banerowa w tym przypadku nie wpływa więc na skuteczność promocji.
Aby jednak powyższe kwestie mogły mieć istotne znaczenie w praktyce, niezbędne jest jeszcze jedno - możliwie krótki czas, jakiego będzie wymagało odnalezienie naszej oferty. Na nic najbardziej nawet chwytliwe nagłówki i opisy strony, jeśli ukażą się naszym oczom dopiero po dłuższych poszukiwaniach. Koniecznie znajdź się więc blisko szczytu listy wyników!
Im bliżej szczytu, tym większa jest Twoja szansa na sukces
Zwykle korzystanie z wyszukiwarki nie trwa więcej niż minutę, w dodatku zdecydowanie najczęściej otwierany jest tylko jeden link. Wraz postępującymi zmianami technicznymi i upowszechnieniem się urządzeń mobilnych o innych proporcjach ekranu nieco zmienia się rozkład widoczności poszczególnych obszarów listy wyników. Ogólna zasada pozostaje jednak niezmienna - im dalej od czołówki się znajdujemy, tym mniejsze mamy szanse na to, że podczas tych kilku chwil, które użytkownik sieci przeznaczy na poszukiwania, zdołamy przykuć jego uwagę.
Walcz więc o dosłownie każdą pozycję - warto! W pewnym momencie nieznaczna nawet poprawa może sprawić, że diametralnie wzrośnie popularność witryny, a wraz z nią ilość zamówień.
Dlatego zadanie takie musi zostać powierzone fachowcom z profesjonalnej agencji SEM. Jak przypominają specjaliści z firmy AFTERWEB, uwadze robotów Google, regularnie przyglądających się naszym witrynom, nie uchodzi dziś już nic. Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga nie tylko pozyskania bazy wartościowych linków i stworzenia atrakcyjnych oraz unikalnych treści, ale też wyeliminowania wszystkich słabości technicznych. Po wykonaniu optymalizacji stała opieka niezbędna jest nadal, by możliwe było reagowanie na błędy lub zmiany algorytmów wyszukiwarki. Korzystaj z niej i bądź spokojny o skuteczność swojej promocji!
*Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Komentarze