Ekspozycja odpowiednio przygotowanej treści to jedno z najważniejszych zadań, jakie wiążą się promocją dowolnej oferty lub przedsięwzięcia. Odpowiednio dużo uwagi należy poświęcić szeregowi zagadnień - często nie wystarczy sama skuteczność w docieraniu do odbiorcy, zwłaszcza, jeśli wywarte na nim przy okazji wrażenie nie będzie korzystne. Sięgamy więc po sprawdzone akcesoria, dzięki którym każda treść można zaprezentować w odpowiedniej formie.
Pierwsze wrażenie zawsze jest kluczowe
Potrzeby w zakresie prezentacji treści są rozmaite. Niekiedy jest to przekaz stricte reklamowy, którego zadaniem jest przy okazji zwrócenie uwagi i zapewnienie danemu miejscu łatwości identyfikacji. Innym razem dany ekspozytor pełni zadania o charakterze informacyjnym. Często też sięgamy po niego po to, by stworzyć odpowiednią dla konkretnego przedsięwzięcia scenerię - wówczas jest on nader istotny, mimo że wcale nie musi być na nim dużo treści.
Z reguły w każdym z tych przypadków forma odgrywać będzie kluczową rolę - nie wzbudzi przecież naszego zaufania np. prelegent występujący na tle niedbale zawieszonej, zdradzającej amatorski charakter reprezentowanego przez niego podmiot płachty. Podobnie w przypadku ogłoszeń i reklam. Wywrzeć złe wrażenie i zapaść z nim w pamięć to często gorzej, niż nie dotrzeć do odbiorcy w ogóle.
Dlatego właśnie roll up od wielu lat cieszy się taką popularnością. Trudno wskazać bardziej pomysłowe i wygodniejsze w użytkowaniu rozwiązanie. Wygląd wyeksponowanej w ten sposób grafiki od strony technicznej nigdy nie budzi zastrzeżeń, w dodatku jej transport jest bardzo łatwy i nie ma ryzyka, że zostanie podczas niego uszkodzona. Pod względem praktycznym propozycja ta nie ma słabych stron, trzeba tylko zadbać o to, by nie miała ich też nasza treść.
Skuteczność ekspozycji zależy od projektu grafiki
Źle zaprojektowana grafika może sprawić, że użyteczność naszego rollupa znacznie spadnie. Zacząć musimy oczywiście od ustalenia przeznaczenia konkretnego nośnika, co może nieść ze sobą diametralnie nawet różne wymagania.
Jego zadaniem będzie informacja, reklama, czy dekoracja? Gdzie będzie znajdował się obserwator? Ile treści chcemy na nim umieścić i które będą najważniejsze? Tych kilka pytań pozwoli nam określić podstawowe cechy nadruku. Jeśli ma on zwracać uwagę z daleka, trzeba ustalić, które informacje są kluczowe i zasługują na to, by przeznaczyć na nie więcej miejsca, a które mogą wymagać skrócenia dystansu, by stały się czytelne. Roll up ze względu na swoją minimalistyczną formę znakomicie nadaje się do dekorowania firmowych wnętrz czy miejsc wystąpień publicznych. Projektowanie takiego plakatu wymaga wówczas szczególnej uwagi - nie powinien być przeładowany treścią, niekiedy wręcz wskazane będzie poprzestanie na np. logotypie, dewizie czy bardzo skrótowych informacjach odnośnie przedmiotu działalności danego podmiotu.
Choć rollupy są nośnikami wyjątkowo prostymi w użytkowaniu, ich przygotowanie, jeśli mają dobrze spełniać swoje zadania, wiąże się więc z pewnymi wyzwaniami. Warto zatem sięgać po pomoc fachowych wykonawców, takich jak np. firma Display Expo, zdolnych zająć się wszystkim, od doboru konkretnej konstrukcji, po projekt grafiki.
Komentarze