Nikogo nie trzeba przekonywać, że miejsce pracy to drugi dom. Spędzamy w nim większą część dnia, a swoich współpracowników widzimy niekiedy częściej niż członków naszej rodziny.
Warto, aby w tym miejscu czuć się dobrze. Podstawowym narzędziem do osiągnięcia tego celu jest nawiązanie zdrowych i koleżeńskich relacji z ludźmi, z którymi przyjdzie nam pracować. Nawet jeśli masz trudny charakter postaraj się go kształtować w ten sposób, by nie utrudniać życia innym. Na początek wypróbuj 3 postawy, dzięki którym dzień w pracy będzie łatwiejszy.
Uśmiech proszę
Załóżmy, że poszukiwania wymarzonej pracy na Pracuj.pl dobiegły końca i zakończyły się sukcesem. Pierwszego dnia w nowej pracy przywitaj wszystkich serdecznym uśmiechem i zarażaj nim wszystkich dookoła każdego dnia. Zadanie niełatwe, ale jak najbardziej możliwe do wykonania. Nie chodzi oczywiście o wymuszony wyraz twarzy, bo taki łatwo da się zdemaskować. Zachowuj się naturalnie, niczego nie udając. W ten sposób zyskasz sympatię, a także wzbudzisz większe zaufanie. Pamiętaj, że uśmiech zbliża ludzi i potrafi rozładować napięcie.
Służę pomocą
Gdy ktoś nie radzi sobie z jakimś problemem i prosi Cię o pomoc staraj się nie odmawiać. Oczywiście pod warunkiem, że nie sparaliżuje to twojego planu zadań. Dzięki takiej postawie zyskasz szacunek nie tylko w oczach kolegów, ale i przełożonych. Możesz także samemu wychodzić z inicjatywą. Często zdarza się tak, że ktoś utonął w stercie papierów, podczas gdy ty szykujesz się już przerwę obiadową. Taki akt życzliwości na długo pozostanie w pamięci.
Potrafię słuchać
Trudne momenty w pracy to coś zupełnie naturalnego. Każdy z nas ma swoje troski, obawy, z którymi chciałby się podzielić z innymi. Umiejętność wysłuchania drugiej osoby to wielki dar. Nie musisz nic doradzać, ani dawać żadnych wskazówek. Po prostu wysłuchaj co ma do powiedzenia druga strona. Sprawisz tym samym ogromną ulgę swojemu rozmówcy, który uznał Cię za człowieka godnego zaufania
Komentarze