Każdego dnia użytkownicy sieci poszukują cennych informacji, produktów czy usług za pomocą internetowych wyszukiwarek. Najchętniej odwiedzane okazują się strony, które trafiają na pierwsze pozycje na liście wyszukiwań. Dotarcie danej witryny na wysokie miejsce umożliwia pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.
Co to jest pozycjonowanie stron i od czego zacząć?
Ranking stron wyszukiwarki nie jest przypadkowy. Aby wyniki były jak najlepiej dopasowane, stworzone zostały algorytmy, które w oparciu o ponad 200 czynników analizują zawartość sieci w poszukiwaniu stron najlepiej odpowiadających na dane zapytanie. Elementy wpływające na pozycje stanowią ścisłą tajemnicę, ale specjaliści zajmujący się SEO wypracowali wiele skutecznych sposobów na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google. Zanim jednak przedstawimy te najważniejsze, warto wspomnieć o działaniach, bez których proces SEO nie byłby możliwy.
Na początek dana witryna powinna zostać dokładnie przeanalizowana pod kątem jej zawartości. Należy sprawdzić zarówno aspekty techniczne, jak i jakość znajdujących się na stronie treści. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach zaczyna się już w momencie wprowadzenia zmian, takich jak eliminacja dostrzeżonych błędów w kodzie HTML czy wdrożenie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS. Znaczenie ma również prędkość ładowania, a także posiadanie mobilnej wersji strony.
Strona widoczna w sieci - co wpływa na wysoką pozycję w Google?
Samo wprowadzenie zmian w kodzie witryny może przyczynić się do poprawy jej widoczności w sieci, ale na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google wpływa też wiele innych czynników. Jednym z nich jest nasycenie treści odpowiednio dobranymi frazami kluczowymi. Wyrażenia te wybiera się po uprzedniej analizie oferty firmy oraz rynku, na którym działa. Wybór słów kluczowych znacząco wpływa na efektywność dalszych działań. Dzięki temu można rozbudować angażujące teksty - opisy produktów, informacje na stronie głównej czy te dotyczące lokalizacji, a także stworzyć atrakcyjne meta tagi, czyli znaczniki umieszczone w sekcji head witryny.
Ważnym czynnikiem rankingowym okazuje się tak zwane linkowanie: wewnętrzne oraz zewnętrzne. W tym pierwszym przypadku należy zadbać o poprawną strukturę linków prowadzących do poszczególnych podstron oraz sprawną nawigację między nimi. Jeśli chodzi natomiast o linkowanie zewnętrzne, polega ono na pozyskiwaniu dobrej jakości odnośników prowadzących do danej strony z innych witryn internetowych. Ich źródłem mogą stać się na przykład różnego rodzaju blogi eksperckie. Warto jednak pamiętać, że znaczenie ma także tempo ich przyrostu - nie może być ani zbyt szybkie, ani zbyt powolne.
Choć dla początkujących właścicieli witryn odpowiedź na pytanie o to, co to jest pozycjonowanie stron, wydaje się skomplikowana, specjaliści SEO są w stanie poradzić sobie z bardzo trudnymi przypadkami. Proces jest pracochłonny i wymaga stałego monitoringu efektów oraz zmieniających się trendów, dlatego prace warto zlecić doświadczonej agencji.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl
Komentarze