Masz dom lub budynek gospodarczy pokryty eternitem zawierający szkodliwy azbest? Możesz wystąpić o dofinansowanie jego demontażu, transportu i utylizacji. Wystarczy złożyć wniosek do Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna.
W związku z opublikowanym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie Regulaminem programu nr 2014-OZ-21 "Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego", Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna zaprasza mieszkańców do składania wniosków o dofinansowanie działań mających na celu usunięcie azbestu z terenu gminy. Wnioski o dofinansowanie osoby fizyczne, w tym wspólnoty mieszkaniowe nieprowadzące działalności gospodarczej składają za pośrednictwem gminy.
O dofinansowanie mogą się ubiegać właściciele, zarządcy oraz użytkownicy, którzy sporządzą i złożą burmistrzowi "Informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania" - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. z 2011 r. nr 8, poz. 31).
Wnioskodawca ubiegający się o dofinansowanie (dysponujący obiektem na cele budowlane) zobowiązany jest uzyskać od właściwych organów administracji architektoniczno-budowlanej prawomocne decyzje administracyjne związane z zakresem wykonywanych prac.
Dofinansowanie obejmuje:
• koszt demontażu płyt azbestowych,
• koszt przewiezienia azbestu z miejsca demontażu do miejsca unieszkodliwienia,
• koszt unieszkodliwienia azbestu,
• koszt zbiórki azbestu,
• podatek od towarów i usług (VAT), z zastrzeżeniem, że jeżeli beneficjentowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubieganie się o zwrot VAT podatek ten nie jest kosztem kwalifikowanym.
Dofinansowanie nie obejmuje wykonania nowych pokryć dachowych. Zgłoszone do dofinansowania zadania realizowane są w roku ogłoszenia programu, do programu nie mogą być zgłaszane zadania zakończone.
Koszty jednostkowe zadania objętego dofinansowaniem nie mogą przekroczyć:
- 900 zł za Mg demontowanych wyrobów azbestowych wraz z ich utylizacją lub 12 zł za m2 demontowanych wyrobów azbestowych wraz z ich utylizacją,
- 600 zł za Mg utylizowanych odpadów azbestowych (bez ich demontażu) lub 8 zł za m2 utylizowanych odpadów (bez dokonywania demontażu).
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej: www.wfosigw.pl lubTUTAJ.
Załączniki:
Komentarze