Responsywna strona - co to jest?
Responsywna strona to taka witryna, która doskonale prezentuje się na różnych urządzeniach. Jest to możliwe za sprawą skalowania obrazu i sposobie, w jaki rozmieszczasz treść na takiej stronie internetowej. Wszystkie zawarte na niej informacje są dopasowane do rozdzielczości ekranu wybranego urządzenia. Pasują więc idealnie do ekranu smartfona, tabletu, jak i do laptopa, czy innego przenośnego sprzętu.
Dlaczego warto mieć responsywną stronę WWW? Jakie korzyści dla odbiorców?
To, co najważniejsze dla odbiorców to fakt, że taka witryna bardzo dobrze się prezentuje. I to niezależnie od tego, na jakim urządzeniu jest wyświetlana.
Dzięki temu, że strona jest responsywna, jest też bardziej czytelna - możesz dostosować liczbę kolumn do rozdzielczości i lepiej rozmieścić treść. Odbiorca będzie również zachwycony tym, że może skorzystać z nawigacji, która jest dostosowana do możliwości operowania palcem. W ten sposób znacznie szybciej będą mogli dotrzeć do konkretnych treści i produktów, które spodziewają się znaleźć na takiej witrynie.
Strona responsywna - jakie korzyści dla przedsiębiorcy?
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, weź pod uwagę stronę internetową wykonaną metodą Responsive Web Design, ponieważ możesz odnieść wiele wymiernych korzyści. Posiadanie responsywnej witryny przekłada się bezpośrednio na większą sprzedaż produktów. Za pośrednictwem takiej strony możesz też dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Musisz też pamiętać o tym, że stworzenie właśnie takiego responsywnego projektu witryny sprawi, że marka będzie bardziej szanowana.
Możesz też liczyć na to, że Google zapewni takiej stronie wyższą pozycję, niż gdybyś miał serwis zbudowany wyłącznie na HTML-u. Jest to możliwe ze względu na to, że algorytmy Google premiują te rozwiązania, które są bardziej funkcjonalne dla użytkowników.
RWD to również wygoda na co dzień. Zarządzasz bowiem treścią strony za pomocą jednego panelu w CMS-ie i masz do dyspozycji tylko jeden adres URL. Jeśli korzystasz z Google Analytics, będziesz mieć do śledzenia tylko jeden kod.
Jeśli zainwestujesz w stronę responsywną, możesz liczyć na to, że poniesiesz mniejsze koszty, niż gdybyś musiał stworzyć dwie odrębne domeny. Utrzymujesz bowiem wciąż tylko jedną stronę, która wyświetla się na każdym urządzeniu. Nawet jeśli taka strona jest droższa od tradycyjnej, w gruncie rzeczy jest to bardziej opłacalne i przyszłościowe rozwiązanie.
Komu zlecić wykonanie responsywnej strony WWW?
Na rynku jest wiele firm, które mogą zaoferować wykonanie responsywnej strony internetowej, na przykład https://www.aplanmedia.pl/. To agencja z dużym doświadczeniem, która zatrudnia osoby o nieprzeciętnej wyobraźni, jak i znajomości tematu.
Komentarze