Znajomość preferencji oraz potencjalnych klientów stanowi jedną z podstaw współczesnych akcji promocyjnych. Przekaz adresowany do wszystkich często trafia w próżnię, do osób kompletnie niezainteresowanych danym produktem lub usługą. Zgodnie z tzw. Zasadą Pareto - znajdującą praktyczne zastosowanie w wielu różnych dziedzinach, nie tylko marketingu - za 80% zysków firmy odpowiada 20% jej klientów. Nowoczesne narzędzia internetowe dają możliwość kierowania kampanii do ściśle określonej grupy odbiorców, co wydatnie zwiększa ich efektywność.
A gdyby tak płacić tylko za te reklamy, które przynoszą wymierne efekty?
Wykupienie czasu antenowego w radiu czy telewizji, podobnie jak umieszczenie ogłoszenia albo grafiki w prasie, nigdy nie daje pewności, że przekaz marketingowy dotrze do odpowiednich osób. Tych, które w swojej mniejszości przynoszą firmie lwią część przychodów. Teoretycznie im większy zasięg medium, tym więcej osób z grupy docelowej zapozna się z reklamą. Jednak co zrobić w sytuacji, kiedy w budżecie na promocję liczy się każda złotówka? Idealnym rozwiązaniem wydają się kampanie w Google Ads, czyli płatne wyniki w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Jak tłumaczą specjaliści z firmy Inseo: narzędzie pozwala na precyzyjne określenie: komu, na jakie słowa, kiedy oraz w jakich specyficznych sytuacjach wyświetlać konkretną reklamę. Wystarczy “tylko" stosownie ustawić wiele szczegółowych parametrów. Dla osób prowadzących swoje przedsiębiorstwa jeszcze ciekawszy będzie fakt, że w Google Ads kampanie rozliczane są w modelu PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za te wyświetlenia, które poskutkowały przeniesieniem użytkownika na stronę www firmy.
Content marketing, czyli jak przyciągnąć klientów wartościową stroną internetową
W tym momencie zaczyna się Twoja rola. Wyłącznie od Ciebie zależy, czy potencjalny klient zostanie na witrynie, zapozna się z ofertą i być może podejmie decyzję o zakupie, czy też szybko zamknie kartę. Przejrzysta, a zarazem atrakcyjna forma graficzna, ciekawe i autentycznie wartościowe dla internautów treści, wreszcie poziom techniczny serwisu - te aspekty mają tu znaczenie. Przedstawiciele Inseo zwracają uwagę, że powyższe elementy są istotne zarówno dla płatnych, jak też tzw. organicznych wyników wyszukiwania w Google’u. Algorytmy odpowiadające za indeksowanie witryn coraz lepiej radzą sobie z ocenianiem ich zawartości oraz rozpoznawaniem intencji użytkowników. Dlatego pozycjonowanie stron w google poprzez content marketing, czyli promowanie firmy i jej serwisu internetowego przez zamieszczanie w sieci wysokiej jakości treści reklamowych, w ostatnich kilku latach mocno zyskało na znaczeniu. Wielokrotne powtarzanie określonych zwrotów czy keyword stuffing (sztuczne “upychanie" w tekście kluczowych fraz) już nie wystarczą do znalezienia się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Jednak z pomocą fachowców można sprawić, żeby firmową stronę doceniali zarówno internauci, jak i roboty Google’a.
Źródło: https://www.inseo.pl/
Komentarze