Już dawno minęły te wspaniałe czasy, kiedy marketing ograniczał się głównie do reklamy w prasie lub radiu. Szczęśliwcy, których stać było na spot w telewizji, mieli niemalże stuprocentową pewność, że ich firma odniesie sukces na rynku. Dziś ciężko by było wypromować swój biznes, nie korzystając z potęgi internetu.
Według danych IAB Polska w pierwszym kwartale 2017 wydatki na reklamę w sieci wzrosły o 85 milionów złotych (10%) w porównaniu do poprzedniego roku! Prognozy mówią, że w kolejnych latach trend marketingu internetowego urośnie do tak niebywałych rozmiarów, że całkowicie wyprze swoich poprzedników. Warto zatem już dziś pomyśleć o wdrożeniu odpowiednich strategii, aby skutecznie wypromować swój biznes w sieci.
Kluczowe SEO
Na początek warto zadbać o odpowiednią optymalizację strony. Temat wydaje się prosty, choć natura SEO jest bardzo złożona. Używanie słów kluczowych podczas tworzenia treści na stronę firmową to nie wszystko. Optymalizacja on-site wymaga wiedzy i doświadczenia, najlepiej jest zatem skorzystać z usług profesjonalnej agencji, takiej jak MiroMind.
Firmy zajmujące się wdrażaniem strategii SEO dokonają analizy konkurencji oraz słów kluczowych, a także zajmą się wszelkimi działaniami off-site, czyli tworzeniem linków przychodzących.
Całkiem nowy blog firmowy
Wiele firm próbujących wypromować się w internecie posiada bloga, na którym zamieszczane są treści związane z prowadzoną działalnością. Pytanie, czy jest on prowadzony poprawnie. Sprawdźmy!
-
Czy posty są zamieszczane regularnie (częściej niż raz w tygodniu)?
-
Czy treści na blogu są przyjazne przeglądarkom (czyt. SEO-friendly)?
-
Czy artykuły są atrakcyjne dla czytelnika (posiadają infografiki, wysokiej jakości zdjęcia, są podzielone na paragrafy, oddzielone nagłówkami)?
-
Czy stosowane jest linkowanie wewnętrzne (do strony internetowej firmy)?
Jeśli odpowiedź na chociaż jedno z powyższych pytań jest negatywna, to wiedz, że jest coś do poprawy.
Artykuły gościnne
Oprócz kreatywnego pisania na własnym blogu, warto wykorzystać potencjał wpisów gościnnych, aby zwiększyć zasięg swoich usług lub produktów. Co to takiego? To artykuły zamieszczane na stronach zewnętrznych, które zawierają dyskretne linkowanie do strony firmowej.
Podstawowym błędem w tej praktyce jest próba zamieszczenia swoich treści wszędzie, gdzie się tylko da. Z artykułami gościnnymi jest jak ze słowami kluczowymi - co za dużo, to niezdrowo. Warto skupić się na takich stronach, które w jakiś sposób oddają profil działalności.
Siła #hashtagów
Dzisiejsi odbiorcy to wzrokowcy, do których najskuteczniej przemawia obraz. Wiele osób nie ma czasu na czytanie artykułów w internecie, dlatego warto skusić takich internautów atrakcyjną fotografią. Absolutnym must-do jest w tym wypadku użycie odpowiednich hashtagów.
Załóżmy, że firma posiada stronę na kilku portalach społecznościowych, gdzie regularnie zamieszczane są posty. Warto rozszerzyć horyzonty, zakładając konto na takich serwisach jak Flickr, Pinterest czy Tumblr. Przemówią one głównie do młodych osób, więc o ile docelowy odbiorca nie ma mieć więcej niż 40 lat, powyższe portale sprawdzą się świetnie.
Masz wiadomość
Tworzenie bazy mailowej jest bardzo często lekceważone. Błąd! Przecież każdej firmie zależy na lojalnym kliencie, a nie na jednorazowym nabywcy. Na stronie firmowej powinien znajdować się formularz umożliwiający zapisanie się do newslettera. Warto umieścić go w widocznym miejscu, np. w formie baneru na górze strony, oraz zachęcić internautę do podania swojego adresu e-mail, oferując jednorazową zniżkę na zakupy lub usługi.
Formularz nie powinien zawierać więcej niż cztery pola, choć najlepiej jest ograniczyć się tylko do dwóch: imienia oraz adresu e-mail. Klienci niechętnie wypełniają formularze, dlatego im mniej pól, tym lepiej.
Conquer-encja
Marketing internetowy to nieustanne wdrażanie i aktualizowanie strategii. Tu nie ma miejsca na odpoczynek, dlatego tak ważne jest śledzenie poczynań konkurencji, aby nie pozostać w tyle. Najlepiej jest wynająć w tym celu profesjonalną agencję, choć samemu też można całkiem sporo zdziałać.
Analiza konkurencji jest konieczna do odnalezienia niszy w rynku. Stosowanie tych samych strategii, co działalność o podobnym profilu bardzo pomaga w promowaniu. Alternatywą jest połączenie sił z inną firmą/firmami i wspólne podejmowanie działań marketingowych.
E-marketing to temat rzeka z wieloma dopływami w postaci nowych strategii. Firmy, chcąc utrzymać się na powierzchni, nie mają innego wyjścia, jak zaimplementować odpowiednie działania. To pozwoli im płynąć z prądem czasu i tylko patrzeć, jak pewnego dnia wypływają na morze pełne nowych możliwości.
Komentarze