Firmy i firemki, małe przedsiębiorstwa i rosnące w siłę kompanie. Wszystkie skupiają się na jednym celu. Swoją działalnością chcą zdobywać nowe rynki, nowych klientów, rozwijać się, a przede wszystkim zarabiać.
Bez efektywnej reklamy, trudno zbierać obfite plony. Skuteczna promocja w Internecie jest coraz trudniejsza. Gigant z Mountain View oplótł swą siecią cały glob i należy zgodzić się z twierdzeniem, że aby zostać dostrzeżonym, trzeba przede wszystkim zaistnieć w Google. Samo pojawienie się w wynikach wyszukiwarki to jeszcze nie wszystko.
Tak jak świetna optymalizacja jest tylko składową sukcesu, tak dopiero w przypadku zajęcia miejsca przynajmniej w pierwszej dziesiątce wyników, możemy mówić, że pozycjonowanie przebiegło pomyślnie, przynosząc jakikolwiek pożytek dla naszej działalności. Bill Gates zasłynął kiedyś powiedzeniem, że "Jeśli nie można czegoś znaleźć w Google, to to po prostu nie istnieje".
Pozycjonowanie stron internetowych i kampanie reklamowe opierające się na zakupie linków sponsorowanych, to obecnie najbardziej popularne sposoby marketingu internetowego, który wspomaga zaistnienie w sieci. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce, dlatego warto skupić się na pozycjonowaniu właśnie w niej oraz korzystać z możliwości różnych narzędzi jakie oferuje. Należy dodać, że Google jest wykorzystywany w wielu popularnych serwisach, co jeszcze bardziej świadczy o potędze tej wyszukiwarki. Naturalnym jest, że większość użytkowników za liderów branż uważa te firmy, które w Google wyświetlają się na jak najwyższych pozycjach.
Mało tego, ok. 80% klientów, zanim zdecyduje się na zakup, najpierw poszukuje informacji o usłudze albo produkcie właśnie w wyszukiwarce Google. Siłą rzeczy, strona która znajduje się wysoko w rankingu zdobędzie więcej klientów, niż ta z dolnych rejonów rezultatów, mimo że asortymentem i ofertą cenową mogą praktycznie się nie różnić. Jeśli jednak przedsiębiorca wciąż nie jest przekonany do tego sposobu reklamy, to niech jeszcze raz przeliczy koszty i efektywność pozycjonowania w Google i przykładowo promocji za pomocą ulotek rozdawanych na ulicy.
W przypadku pozycjonowania, które może okazać się tańsze (źródło: http://www.eactive.pl/pozycjonowanie/cennik/) niż wydruk papierowej reklamy, docieramy do klienta świadomie zainteresowanego tematem. Otrzymuje on dokładnie to, czego potrzebuje, a nie wyrzuca ulotki, którą wziął z uprzejmości, do kosza za rogiem.
Przygotowanie rzetelnego cennika wymaga przede wszystkim bezpośredniego kontaktu z klientem, analizy oraz przemyślenia wstępnej strategii dostosowanej do aktualnej sytuacji.
Komentarze