Z każdym kolejnym miesiącem coraz większa rzesza konsumentów przenosi swoje oczy z półek sklepowych do katalogów internetowych. Polacy, tak jak wcześniej ich zachodni sąsiedzi, zaczynają o wiele chętniej dokonywać transakcji przez internet, zostawiając znacznie większe sumy w budżetach przedsiębiorstw e-commerce. W obliczu tego obserwowanego od wielu lat trendu, należy się zastanowić, jak wobec zwiększonej sieciowej konkurencji przyciągnąć chętnych do zakupu internautów w nasze wirtualne progi? W tym artykule postaramy się podpowiedzieć najlepiej sprawdzające się metody.
Postaw na bezpieczny i długofalowy marketing z SEO
SEO to oczywiście Search Engine Optimization, a więc po prostu optymalizacja naszego serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych. Staje się ono o tyle istotne, że to właśnie na nim opieramy popularne i powszechne pozycjonowanie stron. Bez procesu polegającego na dostosowaniu WWW do wymogów Google oraz gustów i nawyków internautów nie możemy dziś myśleć o widoczności na cyfrowym rynku. Przede wszystkim roboty indeksujące witrynę zwracać będą uwagę na szybkość jej ładowania się, dostosowanie wyświetlania do różnych urządzeń, mapę serwisu, organizację treści, obecność słów i fraz kluczowych, przejrzystość oraz bezpieczeństwo kodu. Nie umkną im też certyfikaty sieciowe oraz zachowanie się użytkowników na stronie. Wbrew pozorom to tylko niektóre z zagadnień, jakimi zajmują się pozycjonerzy w agencjach sieciowego marketingu. Istotne stają się także zagadnienia funkcjonalności, wizualnej atrakcyjności projektu a nawet budowanie zaufania i odpowiedniego nastroju publiczności przez unikalne treści czy ich dystrybucję - przypomina specjalista na co dzień stykający się z zagadnieniami promocji internetowej we wrocławskiej firmie Afterweb.
Ads najszybciej przyniesie nowych klientów i pokaże markę w wyszukiwarce
Z reguły klienci decydujący się na skorzystanie z SEO i pozycjonowania strony inwestują w tego rodzaju promocję z oczywistych względów - konkurencja skutecznie i od dawna opiera swój sukces właśnie na tych technikach. Jednak czasem warto się zastanowić nad tym, jak szybko chcemy stworzyć bazę ludzi, którzy zauważą i zapamiętają naszą markę. Jeśli nie chcemy czekać kilku miesięcy na efekt - co jest standardem przy SEO - lub zwyczajnie zależy nam na wyprzedaniu towaru ze względu na jego sezonowy charakter, z pomocą nadchodzą linki sponsorowane. Ads to narzędzie stworzone przez Google, aby w bardzo szybki sposób rozpocząć wyświetlanie naszego WWW w wynikach wyszukiwania danych fraz. Oczywiście specjalny baner reklamowy na stronie rezultatów będzie wyświetlany do momentu, kiedy w określonym przez nas budżecie będą znajdowały się środki. Co ciekawe, przy odpowiednim ustawieniu usługi przez fachowców, zapłacimy jedynie za kliknięcia w nasz link, nie zaś za samo wyświetlenie propozycji!
Komentarze